torsdag den 1. december 2011

Så blev det ENDELIG tid...

...til julekalender, juleslik, pebernødder, nissehue, julepynt, pakker, julemusik, gran, konfekt, kager, risengrød, kalenderlys, julemænd og meget, meget mere. Hold da op - hvor har jeg glædet mig til denne dag. Den første december. En helt speciel dag. Jeg er nemlig sikker på én ting. Det her bliver stensikkert den bedste december måned nogensinde!

Jeg troede, jeg kendte til ægte julestemning og -hygge. Så kom jeg på efterskole. NU kender jeg til det. Jeg tror aldrig, jeg har prøvet noget hyggeligere. En dag er gået i december, og jeg er allerede forelsket i det julede efterskoleliv.
   I morges da jeg stod op, forventede jeg en skøn og dejlig start på en vidunderlig måned. Jeg fik meget mere end det. Da jeg trådte op i spisesalen, var der helt mørkt. Rummet var kun oplyst af kalenderlys på hver af bordene samt adventskransen, der hang midt i rummet. Derudover kørte der julemusik i baggrunden fra en musikafspiller, som en af gymnastiktrænerne havde slæbt med... Men - min pointe er, at december måned på efterskolen bare er hyggelig! Ganske enkelt - møghamrende hyggelig. Jeg glæder mig ikke længere til jul, men nærmere til at tilbringe en hel måned omgivet af jul på Danmarks bedste efterskole.

Gi' nu lidt ekstra ud af Jeres kærlighed i denne hjerternes fest.
Rigtig god første december til alle!

Min hyggelige "Pinde-nisse"...
Lige det mest julede billede, jeg har taget i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar