tirsdag den 14. februar 2012

Will you be my Valentine?

Vi kender vidst allesammen Valentine's Day. En opreklameret tradition, der handler om kærlighed. Eller faktisk handler det i virkeligheden om kristne matyrer, men det skal vi slet ikke ind på...
Altså jeg må ærlig indrømme, at jeg aldrig har fejret Valentine's Day. Måske har jeg for sjov hygget med mine veninder og grinet lidt over, hvor sørgeligt det har været, at vi ingen kærester havde at holde i hånden med. Dog tror jeg (er faktisk overbevist om), at jeg ikke ville fejre den mere, hvis jeg nu havde en kæreste. Al den snak om at det er i dag, man skal fortælle sin udkårne, hvor meget man elsker ham/hende; stop det! Hvorfor behøver vi en bestemt begivenhed, helligdag eller andet for at huske at fortælle, at vi elsker hinanden? Skal vi ikke altid det? Hvorfor er det lige i dag, at min mor, søster, ven eller veninde skal vide, at jeg holder sindsyg meget af dem og altid vil gøre det? Sådan nogle ting burde man gøre hver dag. Det kan undre mig, at vi har brug for traditioner som undskyldning for at sige, hvad vi føler. 

Men udover alle disse ting så er Valentine's Day nu meget hyggelig :-) Jeg ville jo nok heller ikke være foruden alle vores mærkelige traditioner - såsom Valentine's Day.
I hvert fald vil jeg ikke spilde denne dag på at surmule over, at kærligheden ikke blomstrer vildt og voldsomt i mit liv lige pt. Næh, jeg vil nyde den præcis, som den er.

Ha' en dejlig dag!

               



Billeder kopieret fra Google



Ingen kommentarer:

Send en kommentar